torsdag 30 december 2010

Vår första jul som familj

Julen i år var ju mycket speciell :) det var moas första jul och även vår första jul som familj <3

Många man vill hinna med och fira tillsammans med och i år tyckte jag faktiskt att vi lyckades hinna med alla utan att stressa... Man kanske har blivit bättre på att planera nu när man har barn, vem vet :)

Vi började julafton hemma hos min mamma, bonuspappa och mina syskon... Förutom min nya bror sebbe som var hos sin tjej å firade... Där blev det grötfrukost och skinkmacka, mycket bra start på dagen tycker jag :) sedan blev det paketöppning och mys innan det var dags att åka vidare till coffes syster med familj... Där blev det julbord och Kalle anka... Moa hade ju vart så snäll sina första 4 månader i livet så givetvis kom tomten :) hon vart inte alls rädd utan poserade fint i tomtens knä... Sedan blev det även paketöppning där, många paket blir det :) senare på kvällen åkte vi hem och avslutade julfirandet hemma hos oss tilsammans med nära vänner och bubbelbad ute :)

En toppenjulafton!

Dock blev det nog lite mycket för Moa som var lite lite gnällig och hade svårt att komma till ro när hon skulle sova... Tur hon har en tålmodig kusin Frida som älskar att bära runt och mysa med denna lilla tjej... Till slut somnade hon gott där i famnen :) men nästa år blir julfirandet här hemma, nog lugnast för moas del :)

Annandag jul spenderades i Varberg med min pappa, Annie och min farmor... Mycket mysigt!

Tack alla för en toppenjul!

Moa fick massa paket och alla var verkligen bra, uppskattade och välbehövda! Moa själv tyckte snörena var det bästa med julklappsöppningen i år :D

Julklappsbilder:



Set med kläder




Vindfleece McKinley och ett par rosa arbetsbyxor :)




2 olika klädset




3 bodys och 1 par byxor




Sovpåse, body och mössa




Pulka!




Hårt babygym och gåstol




Äkta fårskinnsfäll och en dinosaurie fylld med massa bollar




Matset med blomsterbarnen ut Elsa beskows sagor




Barbapappa etikettpillare, speldosa, brio skallra och en annan skallra




Princessfotoram och handuk med Moa inbroderat

Som sagt massa underbara och användbara saker, hoppas jag inte missat något nu bara...

Tack alla <3

- Veronika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar