fredag 4 februari 2011

Jobbigt magknip

Jag vaknade vid halv 4 inatt av väldens gallskrik. Var ju givetvis Moa, trodde först hon drömt eller något så försökte stoppa in nappen... Väldigt sällan hon vaknar på natten och de gånger hon gör det räcker det att stoppa in nappen (hon spottar ut den när hon somnat för då vill hon inte ha den längre utan sover utan) sen så somnar både hon och jag om, jag hinner knappt vakna utan hittar nappen i sömnen typ, fördelen med att ha hennes säng precis bredvid (och typ 10 nappar i sängen så man slipper leta haha, lätt värt den extra nappkostnaden!)

Inatt räckt inte detta utan hon gallskrek verkligen, testade mat, vagga i sängen, bära, sjunga, avleda skriket med att titta på saker inget funkade utan hon bara vrålade! Hon lyckades till och med väcka sin pappa och tro mig, det är INTE lätt...

Till slut testade jag att låta henne hänga i magläge på armen medan jag skakade/ gungade henne lite och då äntligen vart hon tyst. Var så länge sedan hon hade riktigt magknip så hade inte en tanke på att det kunde vara detta. Skriken kom tillbaka lite då och då men med lite skönt skakande och promenerande så gick knipen över fort. Som sagt så har jag aldrig hört henne skrika såhär, på detta sättet så länge så hon måste haft rejält ont min lilla snutta <3

Efter en timmas bärande började mina armar bli riktigt trötta men där tajmade mois perfekt med att börja bli bättre i magen och vilja sova så det räckte att vi satt på sängkanten och gungade lite... Så länge man satt upprätt gick det bra... Är tydligen en jäkla skillnad på att sitta och halvligga enligt min dam... Men hon var tyst och nöjd och magknipet borta så då är det värt det!




Nu sover hon bredvid mig i sängen sedan några minuter men nu är istället jag pigg. NU.

Borde ju sova men sitter här och hoppas på att bli trött, dum som man är... Ska nog ge kudden en chans, vet ju inte om knipet kommer tillbaka eller om man får sova ut till typ 10-12 nånting. Vart dåligt med sömn nu i 3 nätter pga olika anledningar så man börjar bli lite sliten hihi vi som är såå bortskämda med att sova bra så det känns verkligen nu...

Näe nu får allt John blund infinna sig för vår sovadejt :)

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar