onsdag 12 januari 2011

Bil och vagn

Idag fick jag äntligen tillbaka min bil :) inte för jag behövt den nämnvärt mycket men man känner sig alltid lite låst om den inte står utanför huset om ifall att jag skulle behöva den. Egentligen skulle jag väll klara mig galant utan bil då den används riktigt lite men men det har ju blivit en vanesak, trygghet, bekvämlighet ja kalla det vad ni vill :)

I alla fall så har vi nu fått våra airbagar på passagerarsidan fram bortmonterade i båda våra bilar så vi äntligen kan ha moas bilbarnstolar fram... Detta av bekvämlighetsskäl an olika anledningar. Nåja nu är detta iaf löst och jag är så nöjd!

I söndags så bytte vi även ut moas liggdel till vagnen mot sittdelen. Dels för att hon med overall och mössa precis får plats på längden, hade vi inte haft vinterkläderna så hade den passat någon månad till. Och dels för att hon gärna vill sitta upp. Det finns en ryggplatta i liggdelen som man kan fälla upp så det blir ett ryggstöd när hon vill sitta, nackdelen nu är att det stödet börjar bli för kort så hon får inget stöd för huvudet längre. Men hon verkar älska sittdelen och sover toppen i den med så det känns bra. Toppen även att man kan spänna fast lite mer/roligare leksaker i bågen över benen som hon kan leka med när vi är borta på lite längre turer/besök. Hennes mysiga julklappsfårskinnsfäll fick flytta in i sittdelen med.

Såå mysigt för min snutta


Liggdelen:



Sittdelen:



Nu är det snart dax att sova! Moa sover redan här bredvid. Imorgon kommer Malin och barnen hit och hälsar på, dem ska få sina julklappar (lite sent men paket är alltid roligt juh) jag ska även passa barnen en stund medans Malin är och tränar. Hihi testa på livet som 3-barnsmor :P sedan blir det nog även en tur till stan för att kolla present till mig! Jag blir ju *host* 26 år på fredag. Grattis till mig!!!


//Veronika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar