lördag 16 april 2011

Lördag

Idag tog vi sovmorgon! Eller ja Moa vaknade ju som väntat redan 07! Men hon underhöll sig själv i sängen bra i nån timme så jag hann vakna ordentligt, vid 08 så var leksakerna inte längre roliga så då fick hon komma upp till oss i stora sängen så myste hon med oss och en flaska välling! Sånt morgonmys kan jag vänja mig vid <3

När vi vaknat till, tagit oss ur sängen och började se hyffsat respektabla ut så åkte vi upp till Volvo och kollade ny bil! Finns många fina där nu :) jag hade snöat in lite på v60'n men efter en närmre titt i bakluckan så ströks den snabbt från listan. Jämnfört med v70'n så var bagaget litet... Stora vagnen hade vi bara fått in på bredden och var skall man göra av all packning om man ska på typ semester? I v70'n får man in vagnen på längden och får därmer halva bagaget över till annat, så man är bortskämd med det utrymmet :) (nej, byta vagn är inget alternativ då jag ÄLSKAR min brio! Punkt) xc60 hade lite samma problem, såg större ut men skulle tydligen vara exakt samma :( så efter lite funderande så känns det som v70'n återigen vinner i längden ändå :) så troligtvis blir det en v70 D3 -11... Ska bestämma oss imorgon! Reserverad till oss i alla fall :)

Och nu blev ju även jag läskigt sugen på att byta vår andra bil, hehe ;) fast min slitvarg till bil får nog slita för mig ett tag till :) älskade v70!

Eftermiddagen/kvällen tillbringades hemma hos min mamma som fyllt 50 i veckan! GRATTIS säger vi!! Bättre mamma kan man inte ha! Sådetså! :)




Underbart sällskap, grillat, tårta och ännu mer tårta så nu är man smockmätt!!! Men oj vilken trevlig kväll!


Moa klappar mammas vovve... (min bonusbror och hans tjej i bakgrunden)

Moa hittade en kompis, deras grannes son som är några år äldre än Moa var riktigt intressant! Hon släppte inte honom med blicken förrän hon somnade i sin pappas knä! Även mammas stora hundar var populära som vanligt, fast syrrans vovve var tydligen läskig hihi



Somnat i sin pappas famn! <3




Så här såg det ut vid avspark i el classico, Moa älskar fotboll som sagt! Minst lika intresserad som sin far... Fotbollsmammor; här kommer jag ;)

Nu sover älsklingstjejen min, hoppas för natten, sambon kollar el classico och ja jag sitter här! Tänkte passa på att njuta av sex and the city boken "the Carrie diaries" som handlar om carries liv innan hon hamnar i new york!

//veronika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar