torsdag 9 juni 2011

Barnmat :)

Nu sussar moa gott så nu får mamma bloggtid :)

Efter allt prat om barnmat idag så blev jag riktigt sugen på att testa en gång till att laga egen barnmat till Moa... Sist jag gjorde det så ratade Moa den rätt rejält så suget på att göra egen har varit lite bortblåst...

Men idag kom suget tillbaka... Så på vägen hem från Leos blev jag less på det tråkiga vädret och åkte ju och handlade...

Körde på ett säkert kort: couscous och kyckling, Moas favorit! Sagt och gjort blev det storkok på detta! Första avsmakningarna av Moa godkändes såpass att hon ville ha mer = MVG!!!




Börjar ju bra; zucchini, morot, lök och röd paprika



Efter att detta blandats ihop med couscous och mixad kyckling ser det inte lika aptitligt ut längre men ack så gott tyckte jag själv!



Här såg ni också min lösning när glasburkarna tog slut, plastmuggar haha! Men det är ett väl beprövat knep som min vän Catarina tipsade om när barnen var små och precis börjat med smakisar... Hade sparat detta tips i bakhuvudet och idag fick jag användning för det :)

Super!

Nu återstår det att se om det fortfarande är lika gott imorgon enligt min lilla kräsna tjej :)

Hoppas det, för det står en rejäl laddning i frysen nu :)

1 kommentar:

  1. Bra tips med plastmuggarna! :-) Isbitstärningar känns ju så onödigt att frysa ner i nu när det äter så mycket också. Så för tillfället har jag löst det med att bara göra 2 måltider (han äter vanlig mat till lunch och middag), så man slipper frysa ;-)

    SvaraRadera