söndag 26 juni 2011

Midsommar

Då var midsommar över innan sommaren ens hann börja... Snopet!

Vi fuskstartade vårt midsommarfirande redan i torsdags då vi begav oss till öppnis på Kristineberg. Där mötte vi upp Sanna och charmplutten Elton... Först var det dans runt stången, premiär för Moas del juh <3 sen blev det supergod tårta och kaffe... Självklart hann vi även med en hel del lek på golvet också! Mysigt som alltid.


Moas allra första midsommarstång!



Nya favoriten är DUPLO!

Igår var det så dags för det riktiga midsommarfirandet, till det så kom ju regnvädret som på beställning... Vore ju som jul utan Kalle annars :P

Körde en repris på förra året och var hemma hos oss, lagade traditionsenlig plockmats buffé. Nubbe och efterätt. Eller ja, jag lagade ingen mat utan det sköter grabbarna så bra själva. Brukar alltid vara killarna som står vid spisen här. Cred till dem!


Fina dukningen killarna fixat :)



Midsommar dekorerad nubbe!



Moa i sötaste tröjan som min mamma sytt en gång i tiden till mig, kul att det finns sparat :)

Sen var det ju som sagt efterätt, jordgubbar såklart! Finns ju massa sätt att äta jordgubbar på. Jag kör med jordgubbar i mjölk med socker på.


Hur gör ni?

Sen vart det ett parti kubb.


Min hunk C som befann sig i det vinnande laget, yeyyyyyy!



Lag 2 medan dem fortfarande trodde att dem skulle vinna ;)



Jag och Moa nöjde oss med att kolla på, ja Moa var väl mer intresserad av gräset då men :)

Kvällen avslutades med lite partaj och några hamnade i bubbelbadet ute :)


Jag bjöd på en gammal goding ;)



Hoppas ni alla haft en bra midsommar! Min var den allra bästa någonsin då det var första gången för Moa, allt blir roligare när man upplever det med sitt egna barn!

Moa, du gör mamma så lycklig varje dag! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar