onsdag 1 juni 2011

Friska

Idag vaknade jag av att mitt lilla hjärta låg och babblade i sin säng för sig själv :) har inte hänt sen hon blev sjuk för några dagar sen så det bådade gott, en temp senare besannades mina tankar för idag var tösen minsann feberfri! 37,1 grader är helt perfekt! Höll i sig hela dagen vilket innebar att min solstråle var på strålande humör som sig bör!

Helt sjukt vad man uppskattar en glad och pigg dotter som tidvis kan sysselsätta sig själv igen och oj vad snabbt man glömmer vad jobbigt allt var. Då. Just då.

Allt detta har bjudit mig på en chans att få lite gjort hemma. Och med det så innebär det inte puzzla, scrappa eller annan sjukt kul sysselsättning. Tro inget sådant. För efter dessa dagar ligger jag LÅÅÅÅNGT efter med hushållsysslorna. Så hej hopp vad det har plockats i och ur diskmaskiner och tvättmaskiner, upp och ner med tvätt, vika nämnda tvätt och in i garderober, skräp till soptunnan, skräp till återvinning, slänga påskriset!?tomburkar att panta sen handla mat. Golv att dammsuga, att skura. Toaletter att rengöra. Sen det vanliga torkandet, plockandet och eviga pilllandet. Mata och byta blöja. Äntligen få tid att leka med Moa.

Nu har lugnet lagt sig lite.

Lite i den innebörden att Moa sover men sambon har sina lagkompisar från innebandyn här på lagfest. Så förut var det lugnt kanske jag ska ändra till. Aldrig är man nöjd sägs det, ligger nåt i det.

Grabbarna grillade så även jag fick mat i magen. Nu har dem hoppat ner i poolen så nu, nu ska jag kolla in dagens utbud av tv-underhållning, en timme tills big brother börjar! Den heliga timmen där inget får störa mig :) sista veckan nu juh!

Så nu. Nu blir det soffhäng. Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar